Nożyczki do wycinania skórek Exclusive 20 typ 1 wzór zebra

Nożyczki do wycinania skórek Exclusive 20 typ 1 wzór zebra Zobacz większe
  • Nożyczki do wycinania skórek Exclusive 20 typ 1 wzór zebra
  • Nożyczki do wycinania skórek Exclusive 20 typ 1 wzór zebra
  • Nożyczki do wycinania skórek Exclusive 20 typ 1 wzór zebra
  • Nożyczki do wycinania skórek Exclusive 20 typ 1 wzór zebra
  • Nożyczki do wycinania skórek Exclusive 20 typ 1 wzór zebra

Staleks

21367

Nożyczki do skórek Staleks Pro z serii Exclusive 20 typ 1 z wzorem zebry, o wąskich końcówkach z klasyczną krzywizną ostrza i skróconych uchwytach. Zachowują idealną równowagę pomiędzy grubością płaszczyzny cięcia, a ostrością. Wykonane ze stali AISI440, polerowane pastą GOI. Ręczne ostrzenie zapewnia ostrość i precyzję cięcia. Długość ostrza: 21mm (+/- 1), długość narzędzia: 103mm (+/- 1).

Więcej szczegółów

121,00 zł
Cena za 1 szt: 121,00 zł
Produkt niedostępny
Produkt archiwalny - aktualnie niedostępny w ofercie
Podaj nam swój e-mail, a powiadomimy Cię o dostępności produktu.

Powiadom mnie

Opis produktu

Szczegóły

Opis produktu

Cechy profesjonalnych nożyczek do skórek Staleks Pro Exclusive 20 typ 1 wzór zebra:

  • seria i numer: Exclusive SX-20/1z;
  • oryginalny design z wygrawerowanym wzorem zebry;
  • wąskie końcówki o klasycznej krzywiźnie ostrza;
  • zakrzywiona część tnąca maksymalnie odwzorowuje kształt paznokcia;
  • ręcznie ostrzone pod mikroskopem;
  • długość ostrza: 21 mm (+/- 1 mm);
  • długość narzędzia: 103 mm (+/- 1 mm);
  • unikalna krzywizna uchwytów;
  • skrócone uchwyty dla lepszej precyzji ruchu;
  • wykonane ze stali w gatunku 40X13;
  • powierzchnia polerowana pastą GOI;
  • odporne na korozję;
  • nadają się do sterylizacji w autoklawie.

Profesjonalne nożyczki Staleks Pro Exclusive 20/1 (wzór zebra) używane są do wycinania skórek podczas zabiegów takich jak manicure klasyczny, manicure kombinowany, pedicure. Mają wąskie końcówki o klasycznej krzywiźnie ostrza, co zapewnia wygodny i łatwy dostęp do naskórka. Część tnąca maksymalnie odwzorowuje kształt paznokcia, umożliwia usunięcie naskórka nawet w najtrudniejszych miejscach. Polerowana krawędź ostrzy oraz zaoblenie krawędzi nożyczek dodatkowo chronią przed zranieniem płytki, pozwalając wycinać skórki z chirurgiczną precyzją. Uchwyty o unikalnej krzywiźnie zostały skrócone dla lepszej precyzji ruchu. Narzędzie zachowuje idealną równowagę pomiędzy grubością płaszczyzny cięcia, a ostrością. Nożyczki Staleks Pro Exclusive 20 typ 1z wizualnie wyróżniają się przez oryginalny design z wygrawerowanym wzorem zebry. Wykonane są ze stali w gatunku 40X13, używanej do produkcji narzędzi chirurgicznych. Ręcznie ostrzone pod mikroskopem, nadają się do użytku zaraz po wyjęciu z opakowania, nie wymagają dodatkowego ostrzenia przed pierwszym zabiegiem. Doskonała geometria narzędzia oraz ramiona połączone śrubą zapewniają płynną i komfortową pracę, a wykonanie z wysokiej jakości stali oraz wielostopniowe polerowanie do efektu lustra, ekstremalną trwałość i zwiększoną odporność na korozję. Nożyczki do skórek Staleks Professional Cuticle Scissors Pro Level Exclusive 20/1 zebra spełniają światowe standardy jakości. Ich oryginalny wygląd podkreśla wyjątkowość narzędzia.       

Jakie zalety mają nożyczki do naskórka z serii Exclusive?

Nożyczki Staleks z serii Exclusive wykonane są ze stali chirurgicznej AISI440 z dodatkowym polerowaniem krawędzi tnących oraz zaobleniem wszystkich pozostałych krawędzi. Ma to na celu uniemożliwienie uszkodzenia płytki paznokcia. Wizualnie wyróżniają się poprzez niezwykle ciekawy grawerunek w formie zebry lub kwiatu magnolii. Seria nożyczek do manicure Staleks Pro Exclusive została zaprojektowana z myślą o najbardziej wymagających stylistkach.

Czy warto kupić nożyczki do manicure marki Staleks? Oczywiście!

Nożyczki kosmetyczne do skórek firmy Staleks zostały wyprodukowane ze stali AISI430 i AISI430, używanej do produkcji narzędzi chirurgicznych. Są one nieocenione przy wycinaniu skórek, a wszystko to przez ich cienkie i bardzo ostre ostrza, które zapewniają wysoki komfort pracy. Co równie ważne, obróbka cieplna nożyczek do manicure gwarantuje wysoką twardość stali, która ma przełożenie na ich trwałość. Nożyczki firmy Staleks są ostrzone ręcznie na ściernicy diamentowej, a ich ostrza połączone zostały za pomocą specjalnej śruby, dzięki czemu w toku użytkowania nożyczki nie robią się "luźne".

Jak prawidłowo dezynfekować i sterylizować narzędzia kosmetyczne Staleks?

Wszystkie narzędzia metalowe firmy Staleks są wykonane ze stali nierdzewnej klasy AISI420 lub AISI430. Jest to taka sama stal, z której wykonuje się narzędzia chirurgiczne. Kupione narzędzia, przed użyciem, należy poddać całościowemu procesowi dekontaminacji. Również po każdorazowym użyciu narzędzia należy poddać temu procesowi oczyszczania. Prawidłowo przeprowadzony proces dekontaminacji oraz okresowej konserwacji parafiną medyczną lub specjalnym olejem pozwolą na długie i bezproblemowe użytkowanie narzędzi Staleks. Mycie narzędzi należy wykonać w myjni ultradźwiękowej, stosując do tego wodę demineralizowaną, a dezynfekcję w preparatach niezawierających alkoholu. Nie zaleca się również  dezynfekcji preparatami sporobójczymi. Wskazane jest połączenie etapu mycia i dezynfekcji poprzez zastosowanie odpowiedniego preparatu dezynfekująco-myjącego np. Schülke Gigasept Instru AF. Bezwzględnie przestrzegaj stężenia i czasu ekspozycji preparatu podanego przez producenta. Pamiętaj, aby nie zostawiać narzędzi metalowych w myjce powyżej wymaganego czasu, ponieważ na 100% zardzewieją. Wszystkie części narzędzi muszą być zanurzone w roztworze. Nie wolno przeładowywać myjni ultradźwiękowej, gdyż może to prowadzić do tępienia krawędzi tnących. Po zakończonym programie narzędzia należy wypłukać i natychmiast wysuszyć ręcznikiem bezpyłowym. W razie konieczności można naoliwić część ruchomą poprzez aplikację niewielkiej ilości parafiny medycznej lub specjalnego oleju do konserwacji narzędzi np. PediCare Hi Tech Oil. Pamiętaj, że zostawienie mokrych narzędzi do samoistnego wysuszenia spowoduje ich korozję. Następnie narzędzia należy poddać sterylizacji wysokotemperaturowej w autoklawie typu B – narzędzia sterylizować w torebkach papierowo-foliowych.

Staleks to ukraiński producent narzędzi do manicure, pedicure, kosmetologii, pielęgnacji rzęs i brwi

Ukraińska firma Staleks istnieje na rynku od ponad 20 lat, a produkty Staleks słyną z doskonałej jakości i są dostępne aż w 26 krajach na całym świecie. Firma posiada dwie linie produktowe: Staleks Pro, czyli profesjonalne narzędzia kosmetyczne oraz Staleks, czyli narzędzia do użytku domowego. Każda linia posiada szereg serii produktów, które są stale poszerzane. Głównym celem firmy Staleks jest rozwój, czyli produkcja najwyższej jakości narzędzi kosmetycznych, nieustanne ich doskonalenie i ulepszanie. Projektując i wytwarzając innowacyjne produkty, firma Staleks daje klientom kompletne, funkcjonale narzędzia, spełniające wymagania jakościowe.

Szczegóły

  • W jakich godzinach i w jaki sposób mogę skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta?

    Zależy nam na zapewnieniu sprawnej i profesjonalnej obsługi, dlatego oferujemy kilka wygodnych form kontaktu, dostosowanych do Twoich potrzeb. Możesz skontaktować się z nami:

    - telefonicznie pod numerem 34 344 14 14 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00;
    - za pomocą czatu dostępnego na naszej stronie internetowej – odpowiadamy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00;
    - za pomocą formularza kontaktowego;
    - mailowo, pisząc na adres sklep@elarto.pl.

  • Jakie zalety ma założenie konta klienta?

    Założenie konta w naszym sklepie to przede wszystkim dodatkowe przywileje, dzięki którym zakupy stają się jeszcze wygodniejsze! Rejestrując się, otrzymujesz dostęp do:

    - specjalistycznych produktów o ukrytych cenach, przeznaczonych dla profesjonalistów z branży kosmetycznej, podologicznej i fryzjerskiej;
    - możliwości zakupu wybranych produktów specjalistycznej marki podologicznej Podopharm po spełnieniu określonych warunków;
    - historii zamówień, dzięki której możesz śledzić aktualny status swojego zakupu i szybko odnaleźć wcześniej zamówione produkty;
    - tworzenia listy ulubionych produktów, do której możesz dodawać swoje ulubione artykuły i mieć do nich łatwy oraz szybki dostęp przy kolejnych zakupach.

  • Czy mogę złożyć zamówienie bez rejestracji?

    Tak, istnieje taka możliwość, ale warto pamiętać, że nie wszystkie produkty są dostępne dla klientów niezarejestrowanych. Ceny niektórych specjalistycznych artykułów są ukryte, a ich zakup możliwy jest tylko po zalogowaniu.

  • Dlaczego mój kod rabatowy nie działa?

    Jeśli Twój kod rabatowy nie działa, może to wynikać z kilku powodów:

    - kody rabatowe nie łączą się z innymi promocjami dostępnymi na stronie;
    - kod może dotyczyć tylko konkretnych marek lub kategorii produktów – upewnij się, że dodane do koszyka artykuły spełniają warunki promocji;
    - sprawdź poprawność wpisanego kodu – upewnij się, że nie zawiera zbędnych spacji ani literówek;
    - kody rabatowe mają określoną datę ważności – jeśli Twój kod wygasł, nie będzie mógł zostać wykorzystany.

    Jeśli sprawdziłeś wszystkie powyższe kwestie, a Twój kod nadal nie działa, skontaktuj się z naszym działem marketingu pod adresem marketing@elarto.pl, a chętnie pomożemy Ci rozwiązać problem.

  • Jak otrzymać powiadomienie o powrocie produktu do sprzedaży?

    Jeżeli produkt, który Cię interesuje, jest chwilowo niedostępny, możesz zapisać się na powiadomienie o jego ponownej dostępności. Na stronie danego produktu, tuż pod ceną, znajduje się opcja „Podaj swój adres e-mail, a powiadomimy Cię o dostępności produktu”. Wystarczy wpisać swój adres e-mail w podane pole, a otrzymasz automatyczne powiadomienie, gdy produkt pojawi się w sprzedaży.

  • Jaki jest czas realizacji zamówienia?

    Staramy się, aby każde zamówienie było realizowane w możliwie najkrótszym czasie. Standardowo:

    - zamówienia złożone za pobraniem do godziny 15 i te za które płatność została zaksięgowana do godziny 15:00, wysyłamy tego samego dnia;
    - zamówienia złożone po tej godzinie lub w weekendy realizujemy następnego dnia roboczego;
    - produkty dostępne na zamówienie mogą mieć wydłużony czas realizacji – wynosi on do 7 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty.

  • W jaki sposób mogę opłacić moje zamówienie?

    Zamówienie możesz opłacić za pomocą następujących form płatności:

    - BLIK,
    - przelewy online,
    - płatności kartami,
    - Apple Pay,
    - Google Pay,
    - płatności odroczone PayPo,
    - system ratalny.

    Jest także możliwość złożenia zamówienia z płatnością za pobraniem – płatne przy odbiorze.

    Wybierając się bezpośrednio do naszej siedziby możesz opłacić zamówienie gotówką lub kartą.

  • Czy jeśli miałam problem z płatnością mogę zapłacić za zamówienie tradycyjnym przelewem?

    Tak, oczywiście. Poniżej znajdują się dane do przelewu:

    elarto Elżbieta Trzeciak
    ul. gen. Leopolda Okulickiego 84/49
    42-218 Częstochowa 
    mBank 47 1140 2004 0000 3702 8063 2978

    Prosimy o umieszczenie numeru zamówienia w tytule przelewu.

  • Jakie formy dostawy są dostępne i jakie są ich koszty?

    Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej Ruch (Orlen Paczka), In Post lub firmy DPD.

    Opłata za wysyłkę (ceny w zł):

    - automaty paczkowe i punkty odbioru Orlen Paczka - płatność kartą/przelew bankowy: 9,99 zł brutto

    - paczkomaty InPost - płatność kartą/przelew bankowy: 11,99 zł brutto

    - paczkomaty InPost w weekend - płatność kartą/przelew bankowy: 16,99 zł brutto

    - firma kurierska InPost/DPD - płatność kartą/przelew bankowy: 14,99 zł brutto

    - firma kurierska InPost/DPD płatność przy odbiorze: 19,99 zł brutto

    Darmowa wysyłka* - przesyłki krajowe przy zamówieniach doręczanych w dni robocze powyżej 300 zł brutto (nie obejmuje towarów wysyłanych przesyłką gabarytową, takich jak fotele kosmetyczne, autoklawy).

    *wyjątek mogą stanowić okazjonalne akcje specjalne - informacja zawsze znajduje się na stronie głównej Sklepu.

    Powyższe ceny przesyłek nie dotyczą przesyłek gabarytowych, towarów wysyłanych na paletach. Ceny przesyłek gabarytowych obliczane są indywidualnie i określone są w podsumowaniu zamówienia.

    Istnieje również możliwość darmowego odbioru osobistego zamówień w punkcie, który znajduje się przy ul. Gruszowej 18 w Częstochowie (pn. - pt. w godz.: 09:00 - 16:00).

  • Czy jest możliwość wysyłki zamówienia za granicę?

    Tak, na bieżąco aktualizujemy listę dostępnych krajów, do których realizujemy wysyłki. Jeśli chcesz sprawdzić, czy możemy dostarczyć Twoje zamówienie do konkretnego kraju, prosimy o kontakt. Nasz pracownik udzieli Ci szczegółowych informacji dotyczących wysyłek zagranicznych.

    Możesz skontaktować się z nami:

    - telefonicznie pod numerem 34 344 14 14 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00;
    - za pomocą czatu dostępnego na naszej stronie internetowej – odpowiadamy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00;
    - za pomocą formularza kontaktowego;
    - mailowo, pisząc na adres sklep@elarto.pl.

  • Jak złożyć zamówienie z wysyłką zagraniczną?

    Aby złożyć zamówienie z wysyłką zagraniczną złóż zamówienie przez stronę naszego sklepu, wypełnij dane kontaktowe - nasz system ma pewne ograniczenia, więc dla pewności wpisz dokładne dane do faktury i wysyłki w polu “Dodatkowych informacji” oraz wybierz opcję dostawy “Odbiór osobisty” i formę płatności “Płatność przy odbiorze”.

    W przypadku działalności rejestrowanej po zweryfikowaniu przez nas numeru NIP w VIES zamówienie zostanie zrealizowane bez naliczania podatku VAT. Następnie prześlemy na Twój adres e-mail proformę do opłacenia przelewem. W przypadku faktury z VAT 0% po zaksięgowaniu płatności dostarczymy Ci drogą elektroniczną dokumenty zakupu, które należy podpisać i odesłać nam w odpowiedzi zwrotnej.

    Z uwagi na to, że koszty dla wysyłek zagranicznych przeliczane są indywidualnie w przypadku zapytań o dokładne koszty lub wyjaśnienie całej procedury prosimy o kontakt telefoniczny od poniedziałku do piątku w godz. 9-16 pod numerem 34 344 14 14 lub mailowy: sklep@elarto.pl, nasz pracownik udzieli szczegółowych informacji.

  • Czy mogę odebrać swoje zamówienie osobiście?

    Tak, istnieje taka możliwość. Zamówienia można odbierać osobiście w punkcie w Częstochowie przy ul. Gruszowej 18, od poniedziałku do piątku w godz. 9-16 w ciągu 3 dni roboczych od złożenia zamówienia.

  • W jaki sposób mogę śledzić swoje zamówienie?

    Szczegółowe informacje odnośnie swojego zamówienia i jego aktualny status oraz numer śledzenia przesyłki znajdziesz w zakładce “Historia zamówień” po zalogowaniu do konta klienta. Ponadto o zmianach statusu zamówienia będziesz informowana/y mailowo.

  • Czy mogę zmienić zamówienie po jego złożeniu?

    Niestety nie ma takiej możliwości w panelu klienta na naszej stronie, ale oczywiście jest możliwość modyfikacji zamówienia, jeśli jeszcze nie zostało ono spakowane. Aby wprowadzić zmiany skontaktuj się z nami telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 pod numerem 34 344 14 14. 

  • Czy mogę zmienić adres doręczenia po złożeniu zamówienia?

    Tak, do momentu wysłania zamówienia możemy dowolnie zmienić adres doręczenia. Jeśli chcesz wprowadzić taką zmianę, skontaktuj się z nami jak najszybciej telefonicznie pod numerem 34 344 14 14, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.

    Jeśli paczka została już nadana, możesz spróbować przekierować ją samodzielnie za pomocą linku do śledzenia przesyłki lub aplikacji kurierskiej odpowiedniego przewoźnika. Możliwość zmiany adresu po nadaniu paczki zależy od warunków danej firmy kurierskiej.

  • Czy istnieje możliwość anulowania zamówienia?

    Jeśli po złożeniu zamówienia jednak zmienisz zdanie oczywiście możesz anulować zamówienie - skontaktuj się z nami w dowolny sposób:

    - telefonicznie pod numerem 34 344 14 14 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00;
    - za pomocą czatu dostępnego na naszej stronie internetowej – odpowiadamy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00;
    - za pomocą formularza kontaktowego;
    - mailowo, pisząc na adres sklep@elarto.pl.

  • Czy mogę zwrócić zakupiony towar? Jeśli tak, jakie są warunki zwrotu?

    Jeśli jesteś:

    - konsumentem w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta,
    - przedsiębiorcą, któremu zgodnie z przepisami prawa przysługują uprawnienia konsumenta (dokonałeś zakupu związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, ale przedmiot umowy, czyli zakupiony towar, nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego, który zostaje określony w związku z przedmiotem wykonywanej przez Ciebie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej),

    możesz odstąpić od umowy zakupu bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia odebrania towaru. Koszty przesyłki zwrotnej pokrywa Klient.

    Możesz zgłosić zwrot na dwa sposoby:

    - pisemnie na adres: elarto, ul. Gruszowa 18, 42-200 Częstochowa
    - w formie elektronicznej na adres: elarto@elarto.pl

    Dla ułatwienia zgłoszenia zwrotu skorzystaj z naszego gotowego wzoru: Formularz odstąpienia od umowy/zwrotu.

    Następnie nadaj paczkę na adres:
    elarto.pl
    ul. Gruszowa 18
    42-215 Częstochowa
    telefon: 34 344 14 14

    Nie odbieramy przesyłek z paczkomatu.

    Zwrot należności otrzymasz maksymalnie do 14 dni od dnia otrzymania przez nas oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

  • W jaki sposób mogę złożyć reklamację?

    W naszej ofercie znajdują się tylko produkty wysokiej jakości, starannie wykonane, solidne i bezpieczne. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie produkty przed wysyłką były odpowiednio zabezpieczone, dlatego też reklamacje zdarzają się niezwykle rzadko. Każdy produkt, na tyle na ile jest to możliwe, przed wysyłką jest sprawdzany i jeżeli cokolwiek wzbudza nasze wątpliwości, na pewno takiego produktu do Ciebie nie wyślemy. Jeżeli jednak okazałoby się, że produkt ma wady, jest niekompletny, jest niezgodny z opisem itd. masz prawo złożyć reklamację.

    Możesz złożyć reklamację na dwa sposoby:

    - pisemnie na adres: elarto, ul. Gruszowa 18, 42-200 Częstochowa
    - w formie elektronicznej na adres: elarto@elarto.pl

    Zalecamy podanie w opisie reklamacji:

    - informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, możesz również dołączyć zdjęcie wady (zdjęcie nie jest oczywiście obowiązkowe, ale często pozwala na dokładniejsze zapoznanie się z wadą),
    - Twoich danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

    Dla ułatwienia zgłoszenia reklamacji skorzystaj z naszego gotowego wzoru: Formularz reklamacji.

    Po przesłaniu nam zgłoszenia reklamacyjnego natychmiast poinstruujemy Cię o dalszych krokach. Na ustosunkowanie się do reklamacji mamy 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. O rozstrzygnięciu wniesionej reklamacji powiadomimy Cię drogą mailową. Jeżeli okaże się, że niezbędne będzie dostarczenie do nas reklamowanego produktu, poprosimy Cię o przygotowanie go do wysyłki, a następnie wyślemy do Ciebie kuriera, który w uzgodnionym terminie odbierze od Ciebie produkt na nasz koszt.

Produkt został dodany do koszyka
x
Do darmowej wysyłki brakuje
Ilość produktów w twoim koszyku: . Ilość produktów w twoim koszyku: 1.
Razem produkty:
Dostawa:
Razem:
Kontynuuj zakupy Zamów
 
0 Ukryj ten czat Dźwięk
 
0 Dźwięk
 
0 Ukryj ten czat Dźwięk
 
Porozmawiaj z nami
0 Pokaż ten czat Dźwięk
elartoOffline
Pytaj o co chcesz!
Jesteśmy tu, aby odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania!
Dzień dobry! Odpisujemy na wiadomości w dni robocze w godzinach 8-16. Jeśli potrzebujesz pomocy napisz do nas na sklep@elarto.pl lub skorzystaj z naszego formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.
Dzień dobry! Odpisujemy na wiadomości w dni robocze w godzinach 8-16. Jeśli potrzebujesz pomocy napisz do nas na sklep@elarto.pl lub skorzystaj z naszego formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.
Dzień dobry! Odpisujemy na wiadomości w dni robocze w godzinach 8-16. Jeśli potrzebujesz pomocy napisz do nas na sklep@elarto.pl lub skorzystaj z naszego formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.
Ten czat został zakończony. Czy jesteś zadowolony z naszego wsparcia?
Twój ostatni czat dobiegł końca. Czy chcesz wysłać kolejną wiadomość?
Aktualizacja
Informacja dla klientow
Załaduj więcej
  • Czat wstrzymany. Wyślij kolejną wiadomość, jeśli chcesz wznowić sesję czatu
elarto pisze 
Odświeżać
 Rozpoczynanie czatu
1Straszny
2Do przyjęcia
3Całkiem dobry
4Dobrze
5Doskonały
Nie, dziękuję
Wyślij nam e-mail